Sunday, January 30, 2011

Ketiak Busok!

Eh..entry kali ni pahal nk citer pasal ketiak pulak ni..aku dah takde story nk tulis ke?
*heh..ketiak aku tade masalah bau ok*

Cam mane kalo antara kawan2 korg ade masalah bau ketiak??
Ape yg korg buat bila dah terbau aroma ketiak dia?
Adakah nk bagi tau yg ketiak dia busuk tahap longkang..atau diam kan aje?
Kalo diam kan aje..kau jugak yg kena tanggung azab..
Kalo bg tau kang..takut SENTAP pulak!

So..ape yg korg boleh buat utk inform kwn kau pasal masalah dia??
*hemmmmm*

*err..pahal main ciom2 ketiak ni?*

******
Okay..kat sini aku cuba la eh..cuba bagi idea kat korg..
idea cane nk bg tau kawan korg pasal ketiak dia tu..

IDEA PERTAMA:
Bila time besday dia ke..hari anugerah cemerlang..takpon time bila2 laa..korg bagi la hadiah kat dia..dlm hadiah tu..korg letak la..complete set deodorant..letak jenama rexona ke..nivea ke..tak pon kalo tade bajet sgt korg letak yg cikai2 je..
pastu ckp la..hadiah ni spesel utk dia..
maybe pastu dia akan paham..
*haaa nmpk..mcm2 brand ade*

IDEA KEDUA:
Korg pegi la slow talk ngan kawan korg tu..cakap bebaik ngan dia..mula2 puji dulu..pastu dalam dah puji2 tu..korg ckp la yg ketiak dia tu mcm busuk sket..kalo busuk byk..ckp la ketiak dia busuk banyak..takpon korg cakap cmnie laa..
"errr weyh..ketiak kau cam ada bau la..kdg2 bau dia sampai aku rasa nk pengsan.."
*err..sampai nk pengsan tu ckp dlm hati sudah..kang sentap pulak*
pastu korg bagi la tips2 yg beguna sket..suh dia makan daun limau purut ke..makan ulam2 tempatan..*err..ulam2 ada yg luar negara ke?*..pastu bila mandi basuh ketiak tu sambil selawat 3 kali..insyaAllah masalah tu setel..heeeee~



p/s:Hari ni tukar angin..dlm entry nk guna aku pulak..boleh?heeee~Jap2..actually kan..aku pon tak penah guna cara ni utk bagi tau member aku..bila nk guna je cara ni..ada je halangan..tapi tak kesah laa..aku akan berusaha utk jayakan misi ni..

4 comments:

sapek said...

wow!
berani bagai post pasal ketiak!

Iltizam Jamhor said...

kita kena berani..hahha..

cinderella said...

ahha.. boleh cube cara nie.. :D

butterchoc said...

post feveret!!!